vineri, 18 iunie 2010

Top cu rascroiala raglan


 
Analiza modelului:
Topul are clini si la fata si la spate, este simetric, are o croiala raglan pe umeri iar in fata este in colt. 






















Pentru acest top folosim tiparul de rochie(bluza) si il scurtam dupa cat avem noi nevoie.
Etapa1:







Am scurtat tiparul de baza pe linia de jos. Am trasat linia superiaora de terminatie. Dupa cum vedeti aici nu am mai rotit partea dreapta a tiparului (desi metoda de rotire ne permite exact sa vedem cum vine conturul final si pentru incepatori recomand metoda de rotire a reperului). Aici am trasat o linie oblica de la rascroiala gatului pana la pensa, apoi am trasat un arc de cerc cu centrul in varful pensei de la umar si raza de la varful pensei pana la intersectia cu linia oblica. De unde arcul de cerc a intersectat cea de-a doua latura a pensei am trasat cealalta parte a conturului superior si l-am dus tangent la rascroiala manecii. Prin aceasta metoda nu avem siguranta ca dupa coasere cele doua linii vor fi in unghi de 180 de grade.



Etapa 2:




















Aici am copiat conturul care ne intereseaza .
Am rotit spre dreapta conturul de deasupra liniei curbe (bleo) pentru a crea forma rotunjita a clinului.


Etapa 3:






















Am despartit reperele fata.



Etapa 4:




















Am dat rezervele de coasere, directia de croire si am notat pe fiecare reper  de cate ori se croieste.




Etapa 5:




















Am trasat linia dupa care vom rotunji clinul la spate si am mai dat si directia dupa care vom muta pensa de pe umar.



Etapa 6: 
















Am mutat pensa de pe umar in lateral si totodata am creat si pensa curbata. Apoi am trasat linia dupa care vom taia topul la partea superioara si am procedat ca la fata. Aici ne puteam da seama ca dupa coasere liniile vor fi una in continuarea celeilalte pantru ca deschizatura pensei este mult mai mica.



Etapa 7:























 Aici am despartit reperele spate.


Etapa 8:




















Am dat rezervele de coasere, directia de croire si numarul de bucati croite pentru fiecare reper.




Etapa  9:


Aici am croit bentita de la gat. Pur si simplu mi-am masurat perimetrul gatului si l-am desfasurat. Ori o croim de 2x sau daca nu facem o bentita mai lata si o indoim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu